Zuid-Afrika!

26 juli 2018 - West Rand, Zuid-Afrika

Na een valse start vanwege een gecancelde vlucht, is gelukkig verder alles goed gegaan en zijn we vanmorgen geland op Johannesburg. Nadat we wat Zuid-Afrikaanse Rand uit de muur hebben gehaald, een simkaartje voor de Mifi en de huurauto hebben opgehaald, gaan we op weg naar onze eerste bestemming. Het is weer even wennen om als bestuurder aan de linkerkant te zitten en aan de linkerkant van de weg te rijden, maar het ging allemaal goed en rond 12 uur kwamen we aan bij The Cradle Boutique Hotel. Dit hotel is een ecofriendly lodge gelegen in the Cradle of Nature Reserve. Het heeft 16 huisjes allemaal prachtig gelegen met rondom uitzicht op de natuur. Na een lange reis waren we wel even toe aan een lekkere lunch in het restaurant. We zaten daar nog geen half uur en zagen toen al op ongeveer 500 m een aantal giraffen en kudu's bij een drinkplaats.....welkom in Afrika :-). Ook hebben we al een aantal prachtige vogels gespot. Waaronder een grijsnek kanarie en een vuurvink. Heerlijk relaxt genoten van het uitzicht bij ons huisje, een korte wandeling gemaakt en nog even iets gegeten. Zo lekker slapen want het was toch wel een kort nachtje in het vliegtuig. Morgen Pepijntje jarig en staat er onder andere een uitstapje naar het bezoekerscentrum van the cradle of humankind op het programma.