Op weg naar huis

14 augustus 2018 - Kempton Park, Zuid-Afrika

Vanmorgen nog even een bezoek aan Ballito lifestyle centre gebracht. Een mooi en modern openlucht winkelcentrum wat heel westers aandoet. Je ziet hier voornamelijk blanke mensen. Dat valt ons zowieso erg op, ook al is er geen apartheid meer en gaat het onderling goed, toch leven blank en donker over het algemeen apart. En de mensen die iets te besteden hebben zijn over het algemeen blank. Je ziet bijvoorbeeld alleen maar donkere kamermeisjes en daarentegen zijn de hotelmanagers bijna allemaal blank. Er is zeker wel verandering maar naar ons idee valt er nog een hoop te verbeteren. 1 van onze lokale gidsen vertelden dat ze hiervoor de hoop op de nieuwe president gevestigd hebben.

Op de valreep hebben we nog een mooi masker, waar ik al de hele vakantie naar op zoek was, en een mooi houtsnijwerk gekocht. Blij mee :-)!

Nu wachten we op onze vlucht naar Frankfurt en daarna door naar Brussel. Het einde is nu echt in zicht :-(.

1. Annemarie:
    15 augustus 2018
    Zo te horen en te zien hebben jullie een fantastische vakantie gehad. Mooie herinneringen neem je mee.