Out of Africa part 3

3 augustus 2018 - Central, Zuid-Afrika

Wat leuk is dat we vlak voordat we naar Zuid-Afrika vertrokken we naar de musical de Lion King zijn geweest (overigens een erg leuke musical!). Dus voor de kinderen "leeft" het heel erg. Phileine heeft een lijst gemaakt met alle dieren die in de musical voorkomen. Elke keer als we een dier van deze lijst zien, strepen we deze af. En we noemen ze ook bij de naam die ze hebben in de musical: zazu (hoornvogel), pumpa (wrattenzwijn), simba (leeuw), etc :-). Vanmorgen bij de ochtenddrive hadden we niet heel veel geluk. We waren op zoek naar de luipaard, maar helaas. Wel weer een olifant en neushoorn gezien. En David heeft ons iets verteld over de eetgewoonte van de olifanten en de neushoorns. De olifanten eten allerlei soorten planten en bomen. Ze trekken de schors van de bomen en halen het binnenste eruit. Dit is het voedzaamste gedeelte omdat hierdoor de voeding naar de bladeren gaat. En daarom sterven deze bomen ook af. De neushoorns eten alleen grassen. Je kunt het verschil goed zien in de uitwerpselen. Van de olifant is bruin en van de neushoorn zwart.

De avonddrive daarentegen was uiteindelijk zeer succesvol! Naast een kudde olifanten, een pofadder, neushoorn, bushbaby, giraffen, gieren, paar wilde hondjes (niet zo goed want was al schemerig) hebben we op de valreep de luipaard gezien! Dus de big 5 is compleet :-)! Het was helaas al donker maar we hebben hem toch goed kunnen zien! Geweldig mooi beest. En hij had zijn prooi, een civetkat, in de boom gehangen. Morgenochtend gaat David checken of hij er nog steeds is en dan gaan we nogmaals kijken. We deelden onze auto deze keer met nog een Nederlands gezin (vader, moeder en zoon). Gezellige mensen! Pepijn had gelijk aansluiting met de zoon. Morgenochtend nog een laatste drive en dan vertrekken we naar het zuiden van het Kruger waar we 3 nachten verblijven. Ook daar staat er iig een hele dag gamedrive op het programma.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Annemarie:
    3 augustus 2018
    Super ervaringen zeg!!! Fantastisch.
  2. Simone:
    4 augustus 2018
    Wat gaaf dat jullie de big five al hebben gespot!! We vonden de weetjes over de dieren ook erg interessant.

Enjoy!! X
  3. Sonjavanpieterson:
    4 augustus 2018
    Wat een mooie dag weer hebben jullie gehad, leuk iom te lezen, dat het goed was dat we op de valreep nog naar de Lion King zijn geweest, goede reis vandaag naar de volgende locatie!!!
  4. Christel:
    6 augustus 2018
    Wat hebben jullie al een onvergetelijke vakantie!!